Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák az Elektróda Group Kft.
által a www.hegesztestechnika-webaruhaz.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) elektronikus
kereskedelmi szolgáltatás keretében eladásra kínált termékek adásvétele tárgyában az Elektróda
Group Kft., mint eladó (a továbbiakban: Eladó) és a Vevő között létrejövő adásvételi szerződés
feltételeit (Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek).
Az Eladó adatai:
Cégnév: Elektróda Group Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4060 Balmazújváros, Debreceni utca 55.
Nyilvántartó cégbíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága (4026 Debrecen Perényi utca 1.)
Tel.: 06-30-7777209
Fax, tel.: 0652-377232
Adószám: 12438031-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-018547
E-mail: info@elektrodagroup.hu
web: www.hegesztestechnika-webaruhaz.hu
1. Az ÁSZF hatálya:
Jelen ÁSZF hatálya a Weboldalon leadott megrendelés alapján, magyarországi szállítási címre történő
teljesítésre létrejövő adásvételi szerződésekre (a továbbiakban: Szerződés) terjed ki. Magyarországon
kívüli szállítási címre történő teljesítésre irányuló szerződés a Felek egyedi megállapodása esetén, az
egyedi megállapodásban meghatározott feltételekkel jön létre.
A Szerződés a Felek között kizárólag magyar nyelven köthető.
2. A szerződéskötés folyamata
A Felek között a Szerződés az alábbi technikai lépések útján jön létre.
2.1, A Vevő a megvásárolni kívánt terméket és annak megrendelni kívánt mennyiségét kiválasztja,
majd a kosárba helyezi.
2.2, A Vevő ellenőrzi a kosár tartalmát (kiválasztott termék típusa, mennyisége, vételára).
2.3, A Vevő kiválasztja az alkalmazni kívánt szállítási és fizetési módot.
2.4, A Vevő rögzíti a vevői és szállítási adatokat.
2.5, A Vevő a „Megerősítés” oldalon ellenőrzi a kiválasztott termékek megnevezését, árát és
mennyiségét, valamint azt, hogy az általa megadott vevői és szállítási adatok helyesek-e.
Szükség esetén visszalapozással a megrendelés tartalma módosítható, a pontatlan adatok
javíthatók.
2.6, A „Megerősítés” oldalon a jelölőnégyzet bejelölésével a Vevő kijelenti, hogy jelen ÁSZF
tartalmát megismerte és elfogadja.
2.7,A „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával a Vevő a kiválasztott termékek
megvásárlására irányuló ajánlatot küld az Eladónak.
A rendelés elküldése alapján a Vevő vételi ajánlatának Eladó általi elfogadása esetén, a rendelés
visszaigazolásával jön létre a Szerződés a Felek között. Az Eladó a megrendelés megérkezését
elektronikus úton, e-mail formájában haladéktalanul, de legkésőbb a beérkezéstől számított 48 órán
belül visszaigazolja.
A szerződéskötés nincs regisztrációhoz kötve. A regisztráció lehetősége a visszatérő vevők kényelmét
szolgálja. A regisztrált vevőknek vásárláskor nem kell egyenként megadni a szerződéskötéshez
szükséges adatokat, mert a weboldal a bejelentkezést követően, a kosár felületen ezeket
automatikusan betölti. A regisztráció bármikor visszavonható.
A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, az Eladó nem iktatja a szerződéseket.
3. Raktárkészlet információ
Eladó a Weboldalon található termékek nem mindegyikét tartja raktári készleten, így előfordulhat,
hogy egyes termékek azonnal nem érhetők el. Ebben az esetben a várható szállítási határidőről az
Eladó a megrendelés kézhezvételét követően a Vevőnek küldött visszaigazolásban ad tájékoztatást.
4. A Szerződés létrejötte
A megrendelés rögzítésével a Vevő ajánlatot tesz a kiválasztott termék Weboldalon közzétett
vételáron történő megvásárlására. A Felek között Szerződés a megrendelés Eladó általi
visszaigazolásával jön létre. A megrendelés elfogadása esetén az Eladó minden esetben visszaigazoló
e-mailt küld a Vevőnek, mely tartalmazza a Szerződés tárgyát képező termékek megjelölését,
mennyiségét, általános forgalmi adóval növelt egységárát, a Vevő által választott fizetési és szállítási
módot és szállítási költséget. A megrendelés visszaigazolása során a az Eladó ügyintézője szükség
esetén telefonon felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és egyeztetnek a kiszállítás várható időpontjáról. A
kiszállítás részletei az ügyintéző és az Ügyfél közötti szükség szerinti kapcsolatfelvételkor
egyeztetésre kerülnek.
5. Szállítási feltételek és lehetőségek
A megrendelt termék átvehető az Eladó 4060 Balmazújváros, Debreceni utca 55. szám alatti
székhelyén vagy a Vevő kérheti a termék kiszállítását az általa megadott címre.
Ha a Vevő a termék kiszállítását kéri, úgy az Eladó a termék Vevő által megadott, magyarországi
címre történő eljuttatását, és ott a Vevő, illetve a Vevő képviselőjének történő átadását az alábbi
feltételek mellett vállalja.
A terméket az Eladó a megrendelés visszaigazolását követő munkanapon, vagy a visszaigazolásban
megjelölt napon, vagy a felek által más módon közösen megállapított napon, csomagolva adja át a
szállítási feladatot teljesítő fuvarozónak, mely a terméket az átvételt követő munkanapon kézbesíti a
Vevő részére. A termék fuvarozónak történő átadásáról, a kézbesítés várható időpontjáról és a
fuvarozó elérhetőségéről az Eladó e-mail-ben tájékoztatja a Vevőt.
A fuvarozó a termékek kézbesítését munkanapokon a 8-17 óra közötti időszakban végzi. Az Eladónak
nem áll módjában a kézbesítéssel kapcsolatban egyedi igényeket (például a kézbesítés meghatározott
időpontja) kiszolgálni. A Vevőnek ugyanakkor lehetősége van a fuvarozó ügyfélszolgálatával
egyeztetni a kézbesítéssel kapcsolatos egyedi igényekről, melyek teljesítésének vállalása mindenkor a
fuvarozó döntésétől függ.
A vevőnek az átvételkor meg kell győződnie arról, hogy az általa megrendelt terméke(ke)t szállították-e részére, illetőleg a kiszállított termék(ek) mennyiségben és szemmel láthatóan minőségben megfelel(nek) a megrendelésének. Esetleges kifogását a vevőnek haladéktalanul jeleznie kell a szállítónál.
Amennyiben kézbesítéskor a csomagoláson bármilyen sérülést: horpadást, szakadást, beázást észlelnek a futár köteles megvárni, hogy a címzett a csomagot kibontsa, és meggyőződjenek annak tartalmának épségéről. Ha bármilyen sérülést /karcolást, horpadást, repedést stb./ észlel, akkor nyomatékosan kérjük, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet a futárszolgálat képviselőjénél (sofőr). Ha a csomagot Ön átvette és ezt aláírásával igazolja, akkor ez egyben egy nyilatkozat is - a jegyzőkönyv hiányában - , hogy az árut mennyiségileg és minőségileg átvette. Tehát a rendelt termék megfelelő darabszámban és épségben, sértetlenül az Ön birtokába került.
Szállítási opciók:
A. SPRINTER Futárszolgálat Kft.
Amennyiben a vásárló nem kér egyedi szállítási árajánlatot, a megrendelt termékeket a Sprinter Futárszolgálattal küldjük ki.
A szállítási díjat a megrendelés összértéke alapján számítjuk ki és a vásárló a megrendelés véglegesítésekor láthatja a szállítási díjat.
Szállítási idő: A raktáron lévő megrendelt termékek általában 1-3 munkanapon belül kézbesítésre kerülnek, kivéve ünnepnapok és hétvégék esetén.
Amennyiben az MPL (Magyar Posta Logistic) szolgáltatást kéri a megrendelő, kérjük, a kosár folyamatban válassza ki a “Bolti átvétel” opciót, majd a “Megjegyzés a boltnak” mezőbe írja be, hogy egyedi árajánlatot kér az MPL-es szállításra.
Az MPL-es szállítás díját és szállítási idejét az ajánlatban fogjuk közölni a megrendelővel.
Az MPL-es szállítási lehetőség igénybevétele egyedi árajánlat alapján lehetséges, amelyet a megrendelőnek megküldünk az ajánlat elfogadása után.
6. Szállítási díjak
Termékek össztömege - Szállítási költségek
0 - 1kg - 1890 Ft
1,1-3 kg - 2100 Ft
3,1 - 10 kg - 2450 Ft
10,1 - 20 kg - 2750 Ft
20,1 - 40 kg - 3690 Ft
40,1 - 50 kg - 4990 Ft
50,1 - 60 kg - 5990 Ft
60,1 - 70 kg - 6990 Ft
70,1 - 80 kg - 7990 Ft
80,1 - 90 kg - 8990 Ft
90,1 - 100 kg - 9900 Ft
Kivételt képeznek ezen szállítási díjak alól azon termékek amelyek súlya meghaladja az egy termékre vetített 40 kg-ot, ezeknek a termékeknek a szállításí díjai a következőképpen alakulnak: (pl.: Kerekes MIG hegesztőgépek)
40,1 - 80 kg - 9900 Ft
80,1 - 100 kg - 14990 Ft
Cégünk 200.000 Ft összeg felett átvállalja az Ön szállítási költségét 40 kg-os súlyhatárig. A kiszállítási költség így Önnek díjmentes.
7. Fizetési feltételek
A megrendelés során a Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:
A. Készpénzfizetés az áru átvételekor
Ez a fizetési mód abban az esetben választható, ha a Vevő nem kér kiszállítást, hanem az Eladó 4060
Balmazújváros, Debreceni utca 55. szám alatti székhelyén, a vételár kifizetésével egyidejűleg vállalja
átvenni a kiválasztott terméket.
B. Utánvét
Utánvét választása esetén a Vevő a vételárat és a szállítási díjat a termékek kézbesítésekor köteles
készpénzben kifizetni a fuvarozó képviselőjénél. A vételár és a szállítási díj kifizetése a termék
átadásának feltétele.
C. Előre utalás
Előre utalás fizetési móddal leadott megrendelés esetén az Eladó a szállítást megelőzően díjbekérőt
(proforma számlát) küld a Vevő részére, melyet a Vevő a szállítás megkezdését megelőzően köteles
kiegyenlíteni. Az Eladó a díjbekérőben megjelölt összegnek az Eladó számláján történő jóváírását
követően küldi el a terméket. A termék adásvételéről szóló számlát az Eladó a termékkel együtt
juttatja el a Vevő részére. Az Eladó az adott megrendeléssel kapcsolatos fizetésként csak a vonatkozó
díjbekérőben megjelölt bankszámlaszámra történő átutalást fogad el.
D. Átutalás
A termék átvételét követő átutalás útján történő fizetés csak az Eladóval történő egyedi
megállapodás esetén, a megállapodásban foglalt feltételekkel lehetséges.
E. Részletfizetés
Az online vásárláshoz választható fizetési lehetőségként kínáljuk a részletfizetési opciót a Cofidis által nyújtott áruhitel segítségével.
8. Mennyiségi és minőségi átvétel
A Vevő a termék kézbesítésekor a szállítólevél aláírásával elismeri, hogy a küldeményt sértetlen
csomagolásban átvette.
Amennyiben a kézbesítéskor a csomagolás sérült (pl. horpadt, szakadt, ázott), ezt a Vevő köteles a
fuvarozó felé az átvételkor, írásban dokumentált módon jelezni. A Vevő a fuvarozó képviselőjének
jelenlétében köteles a csomagolást felbontani, és meggyőződni a termék épségéről. Abban az
esetben, ha terméken bármilyen sérülés (pl. karcolást, horpadást, repedés) észlelhető, a Vevő köteles
ezt a fuvarozó képviselőjével együtt jegyzőkönyvben rögzíteni, és a jegyzőkönyvet megküldeni az
Eladó részére.
A Vevő a csomag átvételekor köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt terméket kapta-e
kézhez, illetve arról, hogy a megrendelt mennyiségben és sértetlen állapodban vette-e át. A
teljesítéssel kapcsolatos kifogását a Vevő haladéktalanul köteles jelezni az Eladó felé. Amennyiben a
csomag tartalmával kapcsolatban bármilyen mennyiségi vagy minőségi kifogás merül fel, ezt a Vevő
köteles a fuvarozó képviselőjével együtt jegyzőkönyvben rögzíteni, és a jegyzőkönyvet megküldeni az
Eladó részére.
9. Panaszok kezelése
Amennyiben a Vevőnek a szerződés teljesítésével vagy a kézhez vett termékkel kapcsolatban kifogása
merül fel, ezt az alábbi elérhetőségeken jelezheti az Eladó felé:
- e-mailben az info@elektrodagroup.hu címen, vagy
- postai úton az Elektróda Group Kft. 4060 Balmazújváros, Debreceni utca 55. szám alatti
címén.
10. Kellékszavatosság
Az Eladó hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Az Eladó teljesítése akkor minősül hibásnak,
ha a termék a Vevő részére történő átadás időpontjában nem rendelkezik a Weboldalon a termék
leírásában meghatározott tulajdonságokkal vagy nem nyújtja az ott meghatározott teljesítményt.
Olyan minőségi eltérés, amit a Vevő a szerződés megkötésekor ismert, nem minősül hibának. A
termék átvételét követően haladéktalanul nem jelzett hiba esetén a Vevő köteles bizonytani, hogy a
hiba már a termék átvételekor is megvolt. Ha a Vevő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (a továbbiakban: Fogyasztó), a termék átvételét
követő hat hónapon belül felismert és az Eladóval közölt hiba esetén az Eladó köteles bizonyítani,
hogy hiba a teljesítés időpontjában nem volt meg.
A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladó felé a 10. pont szerinti
elérhetőségek valamelyikén jelezni.
Szavatossági igénye érvényesítésekor a Vevő köteles igazolni, hogy az érintett terméket az Eladótól
vásárolta. E kötelezettségének a Vevő az Eladó által kibocsátott számla bemutatásával tehet eleget.
A kellékszavatossági igénnyel érintett terméket a Vevő köteles az Eladó székhelyére visszaszállítani
vagy visszaszállíttatni. A kellékszavatossági igény elismeréséről az Eladó a termék megvizsgálását
követően nyilatkozik. Amennyiben a Vevő igénye megalapozott, úgy a termék Eladó részére történő
visszaszállításának Vevő által számviteli bizonylattal igazolt költsége és a Vevő részére történő
visszaszállítás költsége az Eladót terheli. Megalapozatlan minőségi kifogás esetén a szállítási
költségek a Vevőt terhelik.
A Vevő szavatossági igényként – választása szerint – elsősorban
A. a hiba Eladó általi kijavítását vagy kijavíttatását kérheti, vagy
B. a hibás termék kicserélését igényelheti.
Az Eladó jogosult a Vevő által választott igényt megtagadni, ha annak teljesítése lehetetlen, vagy ha
az az Eladó számára - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan
többletköltséget eredményezne. A kijavítást vagy kicserélést az Eladó igyekszik tizenöt napon belül
elvégezni.
Ha az eladó a kijavítást vagy kicserélést nem vállalja, a Vevő
C. a vételár leszállítását kérheti a hibával arányos mértékben; vagy
D. a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, mely esetben a
kijavítás Eladóval előzetesen egyeztetett költségét az Eladó akkor téríti meg, ha a Vevő
bizonyítja (pl. számlával) a költség felmerülését; vagy
E. a szerződéstől elállhat, kivéve a termék jelentéktelen, a rendeltetésszerű használatot nem
akadályozó hibája esetén, ha a fenti, A-D. pontok szerinti szavatossági jogok egyike sem
gyakorolható.
A Vevő jogosult az eredetileg választott kellékszavatossági jogáról másikra áttérni, azonban ilyen
esetben az áttéréssel okozott költséget (pl. a megkezdett kijavítással vagy kicseréléssel az áttérésig
felmerült költségek) a Vevő köteles az Eladónak megtéríteni. Ez alól kivételt képez az az eset, ha az
áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A kellékszavatosság nem terjed ki olyan hibára, amely az alábbi körülmények valamelyikéből ered:
- nem rendeltetésszerű, vagy a használati utasítástól eltérő használat,
- nem megfelelő szállítás vagy tárolás,
- a jótállási jegyben vagy a gyártó vagy forgalmazó által más módon megjelölt szakszervizeken
kívül más által végzett bármilyen beavatkozás.
Egyéb tekintetben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8. § (1) bekezdés 3. pontja
szerint fogyasztónak minősülő Vevő szavatossági igényének intézésére nézve a 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet szavatossági igényekre vonatkozó rendelkezései irányadók.
Jótállás kizárólag a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékekre terjed ki
abban az esetben, ha a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8. § (1) bekezdés 3.
pontja szerint fogyasztónak minősül. Ilyen esetben a jótállás a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben
meghatározott feltételekkel áll fenn, és a jótállásból eredő jogok a 19/2014. (IV. 29.) NGM
rendeletben foglaltak szerint érvényesíthetők.
A jótállási jeggyel (garanciajeggyel) értékesített termék esetén az Eladó által kibocsátott számla
mellett a jótállási jegy (garanciajegy) bemutatása is szükséges a jótállási jegyben (garanciajegyben)
meghatározott jogok érvényesítéséhez.
12. Szavatosság, jótállás
A jótállásra és a szavatosságra a Polgári törvénykönyvről szóló, többször módosított 1959. évi IV. törvényben és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendeletben foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók. A kereskedőnek jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgáltatni a szakszervizzel, és abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a vevőt terheli.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és forgalmazó közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. NGM (IV.29) rendelet alapján a jelen jótállási jeggyel kapcsolatos jogokat a fogyasztó az alábbiak szerint érvényesítheti:
A jótállásból eredő jogok érvényesítésére a fogyasztási cikk tulajdonosa jogosult, feltéve, hogy a Ptk. alapján fogyasztónak minősül. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A jótállási igényeket a Fogyasztó a Forgalmazóval szemben, annak értékesítési helyein, bármely telephelyén és fióktelepén közvetlenül is érvényesítheti.
A jogszabályon alapuló, kötelező jótállás időtartama sávos elrendezésű: 10 000 Ft–100 000 Ft-ig 1 év, 100 001 Ft–250 000 Ft-ig 2 év, 250 000 Ft felett 3 év. A jótállási idő a termék, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállás kezdő időpontja a termék átadásának a napja.
Jótállás jog érvényesítése során a fogyasztó választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
b) az ellenszolgáltatással arányos árleszállítást igényelhet, vagy a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, ha a kötelezett a kijavítást/kicserélést nem vállalta, vagy azt nem tudja megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit figyelembevéve elvégezni, vagy elállhat a szerződéstől, feltéve, hogy a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jótállási igény érvényesítéséhez be kell mutatni a terméket, a jótállási jegyet, utóbbi hiányában az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (az Áfa törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta).
Az elveszett jótállási jegy csak a vásárlási bizonylat (vagy a szerződés megkötését igazoló egyéb bizonylat) alapján pótolható.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Amennyiben a termék nem javítható, a termék kicserélését vagy a vételár visszafizetését 8 napon belül teljesíteni kell.
Ha a jótállás időtartama alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése (árleszállítás, kijavítás, kijavíttatás) hiányában - a Forgalmazó köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a forgalmazó köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számla vagy nyugta) feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A Forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a kijavításra átvett termék javítását a kötelezett nem tudja 15 napon belül elvégezni, legkésőbb a 15. napon köteles értesíteni a fogyasztót a kijavítás várható elkészültének idejéről. Amennyiben a kijavításra a 30. napig nem kerül sor, a forgalmazó 8 napon belül köteles a a terméket kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a forgalmazó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztó a hiba felfedezése után a legrövidebb időn belül köteles kifogását a forgalmazóval közölni. Kellő időben közöltnek kell tekinteni a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a termék kicserélése, kijavítása esetén a kicserélt rész, illetve az új termék tekintetében újból kezdődik. A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő — így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési — jogait nem érinti.
A jótállásra kötelezett a jótállás ideje alatt a felelősség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A kötelezett a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, ennek másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a kötelezett a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 5 munkanapon belül köteles értesíteni a Fogyasztót.
Amennyiben a Fogyasztónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem a fogyasztó igényének megfelelően rendezi, a Fogyasztó jogosult a lakóhelye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezni.
Elutasítható a jótállási igény az alábbi okokra visszavezethető hibák és azok elhárítása:
Ha a terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai behatás látható;
A terméken lévő egyedi azonosító sérülése, eltávolítása,
Nem rendeltetésszerű használat;
A Termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai vagy elektromos terhelés, illetve egyéb, nem a célnak való felhasználás
Helytelen tárolás, vagy elemi kár (pl.: villám) okozta meghibásodás;
Szállítás vagy üzemeltetés közben külső események hatására bekövetkező meghibásodás
Amennyiben a terméken végzett javítási munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, vagy más, megfelelő jogosítványokkal vagy szaktudással rendelkező személy végzi, és a hiba ennek hatására következett be
13. Elállási jog Fogyasztóval kötött szerződés esetén
Jelen fejezet rendelkezései kizárólag a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8. § (1)
bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak minősülő Vevőre terjed ki.
A fogyasztónak minősülő Vevő jogosult a Szerződéstől a termék kézhezvételét követő 14 napon belül
indokolás nélkül elállni. Az elállás a Szerződést megkötésének időpontjára visszaható hatállyal
szünteti meg, így a felek kötelesek a szerződéskötést megelőzően fennállt helyeztet visszaállítani: a
Vevő köteles a terméket az Eladó részére visszajuttatni, az Eladó pedig köteles a Vevő által kifizetett
vételárat és szállítási díjat visszatéríteni.
Az elállást tartalmazó nyilatkozat e-mailben az info@elektrodagroup.hu címre vagy postai úton az
Elektróda Group Kft. 4060 Balmazújváros, Debreceni utca 55. szám alatti címére küldhető. Az elállási
jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha az Eladó által kézhez kapott elállást tartalmazó
nyilatkozatot a Vevő a termék kézhezvételét követő 14 napon belül elküldte az Eladó részére. Vita
esetén a nyilatkozat elküldésének napját a Vevő köteles igazolni.
Az elállási jogot a Vevő az elállási szándékot egyértelműen kifejező, szabadon megfogalmazott
nyilatkozat útján, vagy az alábbi nyilatkozat-minta szerinti szöveggel gyakorolhatja:
Címzett: Elektróda Group Kft.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …
A fogyasztó(k) neve: …
A fogyasztó(k) címe: …
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: …
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő számítása több termék vételére irányuló Szerződés
esetén az utoljára szolgáltatott termék kézhezvételének napján, több tételből vagy darabból álló
termék esetén pedig az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab kézbesítésének napján kezdődik.
Több termék egyidejű vásárlása esetén a Vevőnek lehetősége van kizárólag csak egyes termékek
tekintetében állni el a Szerződéstől. Ebben az esetben az elállás a Szerződést az elállásról szóló
nyilatkozatban megjelölt termék vagy termékek vonatkozásában szünteti meg megkötésének
időpontjára visszaható hatállyal.
Elállás esetén a Vevő köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
tizennégy napon belül visszaküldeni az Eladó részére. Ellenkező esetben az elállást tartalmazó
nyilatkozat visszavontnak minősül. A tizennégy napos visszaküldési határidő alól kivételt képez az az
eset, ha az Eladó vállalja, hogy a terméket maga fuvarozza vagy fuvaroztatja vissza, és a termék
átvételéért e határidőn belül az Eladó vagy az Eladó fuvarozója nem jelentkezik. A visszaküldés
határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a határidő lejárta előtt elküldi az Eladó
részére.
A Vevő elállása esetén az Eladó a kifizetett vételárat és szállítási díjat abban az esetben téríti vissza,
ha az elállással érintett termék visszaérkezik az Eladóhoz. A visszatérítést az Eladó a termék
visszaérkezésétől számított 14 napon belül teljesíti. Amennyiben a termék szállítására – a Felek
egyedi megállapodása alapján – a Szerződéskötés időpontjában hatályos ÁSZF-ben
meghatározottaknál költségesebb szállítási mód igénybevételével kerül sor, az ÁSZF szerinti szállítási
költség és a ténylegesen igénybe vett szállítási móddal felmerült költség különbözetét elállás esetén
is a Vevő viseli. Az Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza, azonban a Vevő kifejezett kérése vagy beleegyezése esetén ettől
eltérő fizetési mód is alkalmazható.
Elállás esetén a Vevő köteles megtéríteni az Eladó részére a termék használatából eredő
értékcsökkenést. A Vevő nem köteles megtéríteni a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatból eredő értékcsökkenést. Amennyiben az
elállással érintett terméket nem rendeltetésszerűen használták vagy próbálták ki, vagy bármely
tartozéka hiányzik, úgy a Vevő köteles az Eladó ebből eredő kárát megtéríteni.
14. Felelősség korlátozás
A weboldalon megjelenő képekért, előre nem látható árváltozásokért (árfolyam ingadozás, beszállítói
árváltozás) az Eladó nem vállal felelősséget. A Vevő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a
vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie. Az Eladó nem felel az
irányításán kívül eső események okán bekövetkező (vírusból, szoftverhibából, illetve internetes
hibából eredő) károkért.
A termékek leírásának esetleges pontatlanságáért az Eladó nem vállal felelősséget, a feltüntetett
képek helyenként illusztrációk. A vételár a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. Az árak
feltüntetése nem minősül az Eladó általi árajánlattételnek. A megrendelés elküldésével a Vevő tesz
ajánlatot a termék megvásárlásra, mely ajánlat alapján abban az esetben jön létre Szerződés a Felek
között, ha az ajánlatot az Eladó visszaigazolás útján elfogadja. Az esetleges elírásokból eredő károkért
az Eladó nem vállal felelősséget.
Az Eladó jogosult a vásárlás feltételeit és az ÁSZF tartalmát bármikor módosítani, ezért az Eladó
felhívja a Vevő figyelmét az ÁSZF szövegének ismétlődő vásárlások esetén történő ismételt
elolvasására és értelmezésére.
A megrendelt áru átvétele után az esetleges szépséghibákért felelősséget nem vállalunk. A nem rendeltetésszerű használat, tárolás, rakodás esetén sérülő /karcolás, horpadás, repedés stb./, nem működő terméket nem vagyunk kötelesek visszavenni az elállási jogtól függetlenül.
15. Személyes adatok kezelése
Az Eladó a szerződés teljesítése érdekében a természetes személy Vevő, illetve a nem természetes
személy (pl. cég vagy egyéb szervezet) Vevő kapcsolattartójaként megjelölt természetes személy
vonatkozásában az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- e-mail,
- telefonszám,
- lakcím,
- szállítási név,
- szállítási cím.
Az adatkezelés célja a Szerződés megkötése, a termékek vételárának és szállítási díjának számlázása,
a számlák kiegyenlítésének figyelemmel kísérése, a termékek szállítási címre történő eljuttatása, a
szerződésből eredő követelések érvényesítése, továbbá a szerződéssel kapcsolatos számviteli
bizonylatok mindenkor hatályos jogszabályban meghatározott ideig történő megőrzése.
Az adatkezelés jogalapja a név és lakcím adatok esetében a Felek közötti szerződés megkötése,
teljesítése és a szerződésből eredő igények érvényesítése [Ektv. 13/A. (1) bekezdése és a GDPR 6. cikk
(1) bekezdés b) pontja], az e-mail cím, a telefonszám, a szállítási név és szállítási cím esetében az
adatkezelés jogalapját az adatoknak a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül
szükséges volta [Ektv. 13/A. (3) bekezdése], illetve a Felek közötti szerződés teljesítése [GDPR 6. cikk
(1) bekezdés b) pontja] képezi.
A számlák, mint számviteli bizonylatok, és ez által a számlán feltüntetett és az Eladó számlázási
rendszerében tárolt név és lakcím adatokat a számviteli bizonylatok megőrzését előíró jogszabályi
rendelkezésekből eredő kötelezettség teljesítése érdekében, a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja
alapján is kezeli az Eladó.
Az adatokat az Eladó kezeli, és az adatokhoz a társaság mindenkori vezető tisztségviselői és
munkavállalói e jogviszonyukból eredő feladataik teljesítéséhez szükséges mértékben férnek hozzá.
Az adatokhoz hozzáfér továbbá az Eladó részére a honlap működéséhez szükséges
tárhelyszolgáltatást mindenkor biztosító közvetítő szolgáltató, mely jelenleg a DBI Szoftver Korlátolt
Felelősségű Társaság (székhely: 4034 Debrecen, Vágóhíd utca 2. 4. ép. 2. em., cégjegyzékszám: 09-09-
018359).
A szállítási név és cím adatok a szállítási feladat elvégzése céljából, a szállítási feladat elvégzéséig
történő kezelésre átadásra kerülnek a szállítási feladatokat mindenkor ellátó fuvarozó részére, aki
jelenleg a SPRINTER Futárszolgálat Kft (székhely: 2351 Alsónémedi, Tankcsapda utca 2. cégjegyzékszám: 13 09 231311) és a Magyar Posta Zrt. (székhely 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. cégjegyzékszám:
01 10 042463).
A számlák, mint számviteli bizonylatok, és ez által a számlán feltüntetett és az Eladó számlázási
rendszerében tárolt név és lakcím adatok a könyvviteli feladatok ellátása céljából a könyvviteli
feladatokat mindenkor ellátó szolgáltató részére kerülnek átadásra, aki jelenleg a MO-NA 2003 Bt.
(székhely: 4028 Debrecen, Gyöngyvirág utca 7.cégjegyzékszám: 09 06 012965).
Az Eladó az adatokat az alábbi feltételek valamelyikének bekövetkeztéig kezeli:
a szerződés alapján fennálló kötelezettségek kölcsönös, maradéktalan teljesítése, vagyis a
termék átadását igazoló szállítólevél Eladóhoz történő visszaérkezése, valamint a Vevőt
terhelő vételár és szállítási díj kiegyenlítése;
a Vevő szerződéstől való elállása, és az elállásból eredő kötelezettségek kölcsönös,
maradéktalan teljesítése, azaz a Vevő részéről a termék Eladó részére történő visszajuttatása,
az Eladó részéről pedig a megfizetett vételár és szállítási díj visszatérítése.
Szavatossági vagy jótállási igény érvényesítése esetén a Vevő név és lakcím adatait, valamint az igény
bejelentésével együtt a Vevő által megadott egyéb elérhetőségi adatokat (telefonszám, e-mail cím)
az Eladó a kellékszavatosságon vagy jótálláson alapuló megalapozott igények rendezéséig, vagy az
esetleges jogviták lezárásig kezeli.
Az adatokat az érintett, vagyis az a személy bocsátja az Eladó rendelkezésére, akire az adatok
vonatkoznak, aki az adatok alapján azonosítható.
Abban az esetben, ha valaki akár a vásárlás során nem a saját személyes adatait adja meg az Eladó
részére, az adatokat átadó személy a személyes adattal visszaélésből eredő büntetőjogi
következmények terhe mellett az adatok átadásával kijelenti, hogy rendelkezik az érintett részéről az
adatok átadásához szükséges hozzájárulással. E jognyilatkozat valótlansága esetén az ebből eredő
következményekért úgy az érintett, mint az Eladó irányában az adatokat átadó személy felel.
Az érintett az Eladó által kezelt adatok tekintetében jogosult
tájékoztatást kérni személyes adatai kezeléséről, különösen arról, hogy az érintettre
vonatkozóan
o az Eladó milyen személyes adatokat kezel,
o az Eladó milyen célból kezel személyes adatokat,
o milyen kategóriába tartozó, milyen tartalmú adatokat kezel az Eladó,
o milyen forrásból rendelkezik az Eladó a személyes adatokkal,
o milyen jogszabályi felhatalmazás (jogalap) alapján kezel az Eladó személyes adatokat,
o személyes adatokat az Eladó kikkel közölt vagy fog közölni,
o személyes adatokon adatfeldolgozási tevékenységet ki végez, mi az adatfeldolgozó
neve, címe és milyen tevékenységet végez az adatokkal,
o személyes adatokat az Eladó meddig tervezi tárolni, vagy ha ezt nem lehet tudni,
akkor milyen szempontok alapján határozzák meg az adattárolás időtartamát,
o kezelt személyes adatok kapcsán az érintett kérheti az Eladótól a személyes adatok
helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat a személyes
adatok kezelése ellen,
o kezelt személyes adatok kapcsán a felügyeleti hatósághoz címzett panasz
benyújtásának jogáról;
személyes adatainak helyesbítését kérni, amennyiben az Eladó által kezelt adatok nem
pontosak;
az adatkezelés korlátozását kérni, ha
o az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát – ilyen esetben a korlátozás addig
tart, ameddig az Elektróda Group Kft. ellenőrzi a személyes adatok pontosságát, és
szükség esetén elvégzi azok helyesbítését,
o az adatkezelés jogellenes, azonban az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett
az adatok felhasználásának korlátozását kéri,
o az Eladónak már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés megjelölt
céljából, de az érintett igényli azokat jogai érvényesítéséhez, vagy
o az érintett az Eladó vagy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges
adatkezelés ellen tiltakozik – ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik,
amíg megállapításra nem kerül, hogy az Eladó adatkezelést alátámasztó jogos indokai
elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben;
tiltakozni személyes adatai kezelése ellen, feltéve, hogy az Eladó vagy harmadik fél jogos
érdekeinek érvényesítéséhez szükséges adatkezelést nem indokolja olyan kényszerítő erejű
jogos ok, amely
a. elsőbbséget élvez az érintett érdekeivel és jogaival szemben, vagy
b. jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódik.
személyes adatainak vagy azok bármelyikének törlését vagy zárolását kérni;
a rá vonatkozó személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható
formátumban megkapni, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítani, vagy
kérni, hogy a személyes adatokat az Elektróda Group Kft. közvetlenül továbbítsa az érintett
által megjelölt másik adatkezelőnek;
az adatok kezelését megtiltani.
Törlés helyett az Elektróda Group Kft. zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a
rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos
érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeli az Elektróda Group Kft., ameddig
fennáll az a jogos érdek, amely a személyes adat törlését kizárta.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos kifogás esetén az érintett jogosult megkeresni az Eladót
a sérelmesnek vélt helyzet megszüntetése érdekében. Az érintett a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c) vizsgálatot
kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem
érte, vagy annak közvetlen veszélye áll fenn. Az érintett jogosult továbbá jogait bírói úton
érvényesíteni.
16. Vegyes rendelkezések
Az Eladó nem áll a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódex hatálya alatt.
Amennyiben a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8. § (1) bekezdés 3. pontja
szerint fogyasztónak minősül, a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügyben
jogosult bármely békéltető testülethez fordulni. Az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető
testület a Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület (4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.).